Olen nelikymppinen nainen, minulla on todettu viikko sitten aikuisten ADHD ja sain tämän kuningasajatuksen pitää julkista päiväkirjaa siitä miten tästä eteenpäin.

Itse olen voinut huonosti periaattessa nuo 40 vuotta, tietämättä miksi ja jos voin jotakuta auttaa löytämään ongelmiinsa ratkaisun tätä kautta se olisi hieno homma. Tai ihan vaan tiedon levittämisenkin kannalta.

Tässä mun tarinani lyhykäisesti, eli kuinka tähän päädyttiin....

(Kirjoitusvihreitä tulee muuten taatusti - kuuluu "taudin" kuvaan. Joten jos häiritsee, vaihda blogia. Niitähän piisaa. Niin, ja töksäyttely kuuluu tähän syndroomaan kans....).

Annyways. Olin koulussa se kiltti, huonolla itsetunnolla varustettu takarivin tyttö jolla oli kamala käsiala ja joka ei (tähän päiväänkään mennessä) osaa kertotaulua tai käsitä murtolukuja. Sivumennen sanoen ei muuten kyllä estänyt käymästä ammattikorkean inssilinjaa -> mitä se kertookaan meidän koulutussysteemistä?? No. Se kyllä jäi 2 vuoden puurtamisen jälkeen kesken, mutta ei kaatunut matikkaan vaan turhautumiseen. Tyypillinen ADHD oire muuten - kaikki jää kesken heti kun jännitys loppuu...

En lukenut juurikaan kokeisiin, kun en saanut ajatuksia kasaan, vaan ne vaelteli vaikka missä mitä ympärillä nyt sattui silmiin osumaan. Mun torkkarit oli ihan keskitasoa ja kielikorva todella huippuluokkaa.

Työelämässä etenin tosi korkealle ja oikein ulkomaillakin tuli uraa luotua. Kunnes. Täydellinen romahdus. Kaikki viimeisetkin voimat loppui viime kesänä ja sairastuin masikseen.

Siihen mennessä olin vaihtanut maata ja työpaikkaa useampaan kertaan viiden vuoden sisään, muuttanut 23 vuoden aikana 24 kertaa. Perustanut perheen (lapsiparat, kaikki tuo impulsiivinen muuttaminen = halvatun huono äiti). Ja vähän muutakin impulsiivista tuli tehtyä silloin ja tällöin, ei hyvä ei sitten ollenkaan.

No cut-the-long-story-short : Sain viime viikolla diagnoosiksi ADHD:n (joka oon ollut siis tietämättäni koko ikäni) ja lääkityksen aloituksen jälkeen oloni on nyt NORMAALI. Weird, very weird....

No tässä pohjaa. Lisää kunhan päivät kuluu ja blogini oikeasti näkyy netissä. En itse vielä näin luomispäivänä nää mitään - ehkä se kestää jonkun päivitysjutskan takia tulla liveksi?!?